İNSAN ODAKLI ULAŞIM




ULAŞIMDA İNDİRİMLER


Belirlenen vatandaş gruplarımıza özel indirimli, ücretsiz veya hediye ulaşım projelerimiz olacak. Bunlar; EYT’nin (Emeklilikte Yaşa Takılanlar) emeklilerle aynı ulaşım kolaylıklarından faydalanması, öğrencilere aylık 52 binişlik bilet hediye edilmesi, asgari ücretle çalışan işçilere ve ev hizmetlerinde çalışanlara özel Halk Taşıt uygulaması ve iş arayanlara belirlenecek miktarda aylık ücretsiz biniş kolaylığı uygulamasıdır.

TALEBE DUYARLI ULAŞIM


Talebe duyarlı ulaşım, toplu taşıma sistemlerinin ve özel araçların yolcu yoğunluğu saatlerine göre anlık olarak izlenebilmesi ve düzenlenebilmesini kapsar. Çok dinamik ve kompleks bir hal alan büyükşehirlerin trafiğinde yaşanan hızlı değişimler, nüfus ve araç sayısının artışı, çevre kirliliği ve maliyet gibi faktörler böyle bir sistemin kurulmasını mecbur kılmaktadır.

Gelişen teknoloji, artık Başkentimize talebe duyarlı ulaşım sistemi kurmamız ve onu çağın gerektirdiği noktaya taşımamız için gereken altyapıyı sunuyor. Sistem sayesinde, öncelikle mevcut taşıt filosundan maksimum verimliliği elde etmemiz mümkün olacaktır.

Talebe Duyarlı Ulaşım Sistemine Geçişle Birlikte;


1. Yolcu memnuniyeti ve konforu yükselir.
2. Verimlilik artışıyla birlikte karlılık artar.
3. Düşen maliyetler, filonun yenilenmesi ve daha iyi bakılması için ihtiyaç duyulan finansmanı sağlar.
4. Yolculuk süresinin kısalması, kentsel hareketliliğin ekonomiye katkısını artırır.
5. Acil durumlarda gereken ambulans, itfaiye, polis gibi araçların ulaşımını kolaylaştırır ve tahliye hızını artırır.


 

 

 

 



Ankara ulaşımının ana kavşak noktalarında, özellikle işe gidiş ve işten çıkış saatlerinde yoğunluklar ve tıkanıklıklar görülüyor. Şehir ve ulaşım plancılarıyla birlikte çalışarak ve güzergahlardaki esnaf, şoför ve yolcularla görüşerek ulaşımda aksayan noktalar ve tıkanıklığın nedenleri tespit edilecektir. Bu noktalara özel “Mikro Çözüm” adı verdiğimiz hızlı ve etkili projeler hayata geçirilecektir.
Hacettepe ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi 2017/2018 eğitim-öğretim yılına sırasıyla yaklaşık 50 ve 30 bin öğrenciye eğitim hizmeti vermektedir. Bu üniversitelere sunulan toplu taşım hizmeti Koru Metrosu ile ancak kampüs dışında sunulmaktadır. Hacettepe Üniversitesi’nde Beytepe Metro İstasyonu çıkışından kampüs merkezine kadar olan yaklaşık 5 km mesafeye ücretli belediye ring hatları ile servis verilmektedir. Ortadoğu Teknik Üniversitesi’nde ise öğrenciler ODTÜ Metro İstasyonu’ndan çıktıktan sonra minibüslerle kampüs içine erişmeye çalışmaktadır.

İlk hızlı çözüm olarak, Hacettepe ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi öğrencilerinin kampüs içi ulaşım ihtiyacı etüt edilecek ve ihtiyaç karşılayabilecek kapasitede ücretsiz belediye otobüsü seferleri tesis edilecektir.
Sincan ve Başkent Organize Sanayi Bölgelerinin ulaşım talebi analiz edilerek, Sincan Banliyö İstasyonu ve Törekent Metro İstasyonu ile entegre servis güzergâhları tanımlanacaktır.
Sabah saatlerinde yaşanan trafik sorunun çözülebilmesi ve orta ve alt gelir düzeyinde maaş alan çalışanların ulaşım giderlerini azaltabilmek amacıyla, çalışma günleri içinde organize sanayi bölgeleri (Sincan, Başkent ve İvedik) ve Siteler gibi üretim merkezlerini hedefleyen ücretsiz servis güzergahları hizmete sokulacak. Aynı şekilde, ev ve çocuk bakım işlerinde çalışan hanımlarımız için de Halk Taşıt uygulaması hayata geçirilecek.
Güneş enerjisi sayesinde yazın serin, kışın sıcak duraklarımız olacak.
Şentepe’den Kızılay’a herhangi bir toplu taşım güzergahı bulunmamaktadır. Şentepe’den Kızılay merkeze ulaşmaya çalışan insanlar Sıhhiye’ye minibüslerle germekte ve sonrasında Kızılay’a yürümek zorunda bırakılmaktadır. Bu sorunu aşabilmek amacıyla, Şentepe-Kızılay arası bir toplu taşıma güzergahı hizmete alınacaktır.
İvedik Organize Sanayi Bölgesi’nde iş saatinin bitmesi ile birlikte artan ulaşım talebini karşılayabilecek bir toplu taşıma hizmeti verilememektedir. Çalışanlar kendi imkanlarıyla ya da ücretini paylaşarak taksi başta olmak üzere pahalı ulaşım araçlarına yönlendirilmektedir. Bu bölgenin ulaşım talebi incelenerek, hızlı bir şekilde toplu taşıma ve servis hizmetleri ile çözüme kavuşturulacaktır.
Ankara EGO işletmesi 2019 itibariyle tahmini 600 milyon TL’nin üzerinde zarar edecektir. Bu sistemin yeniden yapılandırılmasına ihtiyaç vardır. Yeniden yapılandırılma aşamasında, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde kullanılan ve ulaşım talebinin günlük analiz edilerek hatların sürekli yeniden elden geçirildiği bir ulaşım planlama birimi kurulacaktır. Bu birim, ulaşım sorunlarına hızlı çözüm getirme amacını taşımanın yanı sıra kent içi ulaşım planlarının ve ulaşım ana planının hazırlanmasından da sorumlu olacaktır. Bu birimin kurulması aşamasında, akademisyen ve ulaşım alanında çalışan uzmanlardan oluşturulacak bir danışma grubu kurulacak ve bu danışma kurulunun önerileri doğrultusunda birimin yetki ve sorumlulukları ayrıntılarıyla belirlenecektir.
Yaptığımız incelemeler sonucu bu caddedeki ortalama taşıt hızı 20-45 km arasında değişmektedir. Özellikle zirve saatlerde bu hızın düştüğü görülmektedir. Bu hat, caddenin genişletilmesiyle rahatlatılacaktır.
Etlik Şehir Hastanesi Kampüsü’nün muhtemel ulaşım sorununun çözülebilmesi için Keçiören Uyanış Hareket İstasyonu’ndan başlayan Eşref Bitlis Caddesi güzergâhını izleyerek M2 Batıkent/Törekent Metrosu’nun İvedik İstasyonu’na uzanan bir toplu taşım hattı yapılacaktır. Bu hat ile Keçiören ve Batıkent güzergâhlarında yaşayan insanların Etlik Şehir Hastanesi’ne ulaşımı kolaylaştırılmış olacaktır.
Mevcutta Kayaş-Sincan arasında hizmet vermekte olan banliyö hattının Kayaş’tan Elmadağ’a (27 km) ve Sincan’dan Ayaş’a (24 km) uzatılmasıyla ilgili çalışmalar TCDD ile yürütülecektir. Ayrıca, mevcutta çalışan Kayaş-Sincan Banliyo hattının işletmesinin İzmir İZBAN örneğinde olduğu gibi Büyükşehir Belediyesi’nin işletmesine verilmesi ile ilgili TCDD ile görüşme yapılacaktır. Bu şekilde, banliyö hattı Ankara kenti toplu taşıma sistemine dahil edilecek ve kullanımı daha da etkin hale getirilecektir.
Ankara’da yaşayan insanların Esenboğa Havaalanı’na ulaşabilmek için Kızılay, AŞTİ, AKM gibi merkezi noktalara gelmek zorunda kalması nedeniyle yaşanan sorunların ve Ankara halkının zaman kaybının önüne geçilebilmesi için, Batıkent, Sincan, Çankaya gibi ilçelerden Çevre Yolu güzergâhını izleyen Esenboğa Havaalanı servis güzergâhları tanımlanacaktır. Bu hatların işletmesi, Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılabileceği gibi mevcut işletmecilere, HAVAŞ ve BELKO, belirli bir süreliğine kiralamak suretiyle herhangi bir yatırım yapılmadan söz konusu sorun çözülebilecektir.